Tuesday, May 20, 2008

duhai hati....











ukhwah itu sukar untuk ditafsir..hargailah insan dicc mu...

"Duhai hati..hati ini sudah lama tidak berperasaan..-
kering kemarau..mugkin berhabuk ..yang ada sudah pergi...
yang tiada makin menhilang...yang disisi belum tentu memahami..
yang faham belum tentu mendengar...yang dengar belum tentu merasai...
diri yang merasa segalanya perlu ditelan...
biar pahit..biar keras..
agar menjadi lebih kuat..

kadg2 kita perlu meluahkan..kebisuan sukar ditafsirkan..
pandangan sukar dimengertikan..

Khs untuk sahabat2ku yang jauh...

jauh di hati ttp sentiasa dekat dihati...malam itu..aku duduk di rumah s.alam..tmpt kos aku dan kwn2...kawan ku yg ini sering memutarkan lagu 2 nasyid...nasyid..yg berunsurkan kisah persahabatan...ukhwah...hurm...aku fikir mungkin dia sedang mencari kawan..walaupun sudah ada didepan mata....sengaja aku bertanya.."knapa ko sker sgt dgr lagu nsyid nih..best sgt ker?"
time tuh aku mmg kurang minat nasyid..n sker lagu2 inggeris..kawan aku tuh..kata"dia kata bila dier dgr nasyid rasa sejuk dihati dan rasa tenang...

terus berkumandang lagi lagu nasyid unic-sebuah pertemuan...menitis air mataku keharuan kepada sebuah pertemuan..kehadiran mu mendamaikan..hati yang dulu keresahan..
dulu dia..aku rasa suka rs inferior pada org lain..ttp aku diam saja..aku tau manusia ini tak sempurna..bkn kita yang menilai ...takpalaa pengalaman akan membuktikan...

aku ckp dgn dia..kita dari matriks sampai sekarang sama. kan...hope nanti kita jadi doc sama2
hehe..jangan putus semangat...begitu juga aku..kdg2 aku ,malas...cakap pada org pandai..hurm...
dan aku kata kita masuk disini ..mungkin tak bertuah seperti orang lain msuk UM .UKM...
mcm kwn2 aku lain...kdg2 sikap dia aku tak mengerti..ttp aku tau.. sebenarnya didalam hatinya ingin seorang sahabat yang betul 2 ingin jadi sahabat....

aku boleh jadi sahabatnya...

namun dia tk tau...dia juga tak bertanya...tak perlu bertanya..klu nk bersahabat...
good friends always know....if kita gembira dia tau..if kita ssh....dia lihat muka kita..dia tahu..ada yang tak kena...i always hope he knows i can be his good friend...

Sekarang aku kdg2 sker juga..dgr lagu nasyid...lantas teringat dia...selalu teringat dia...betul
kata orang bila dah jauh kita akan merasa kehilangannya..bila didepan mata..tk meghargai...


"tiada yang menjadi impian..
selain rahmat kasih mu-tuhan
yang terbias pada ketulusan..
sekeping hati seorangi nsan
yang bernama
teman...'

teruskan usahamu..teman yang jauh..

1 comment:

Astromas said...

Min....
nnti buat la link ke blog aku kat blog ko...

blog aku http://akupunyacerite.blogspot.com

thanks buddy

take care